Zo werkt 't bij mij
Hoe leren kinderen over, van en voor het leven in de huidige maatschappij en hoe kan de school daar optimaal aan bijdragen?
Dat vormt al 23 jaar de voornaamste drijfveer om me in te zetten binnen het basisonderwijs.
''Mijn eerste werkervaring was als leerkracht op een school met ontelbaar veel nationaliteiten en 32 leerlingen in een groep 5. Dat was een overrompelende en leerzame ervaring. Groepsplannen en het GIP model waren toen nog nieuwe begrippen. Op zoek naar de meest effectieve instructies en organisatie, TOM teaching, doorgaande leerlijnen, modelen.
Toen kwam het handelings -en opbrengstgericht werken. Dat zorgde voor verdere bewustwording van wat je doet als leerkracht. Daarna kwam de woordenschatontwikkeling en de kernwaarden van dalton. En het leiding geven.
Leiding geven maar ook het vertrouwen hebben in de kracht en kennis van mensen. Daar word ik telkens weer door verrast.''
Met mijn royale praktijkervaring en expertise op het gebied van onderwijsvernieuwing - eerst als leerkracht en later als leidinggevende in het (dalton)basisonderwijs- weet ik wat er van jou als directeur verwacht wordt. Welke overwegingen je bezig kunnen houden. Ik zet Doreen werkt graag in voor de mensen die weten waar het om draait: steengoed onderwijs.